Je dobré míti kvalitní SEO?
Na začátek by bylo dobré ujasnit si, co to SEO znamená. SEO (Search Engine Optimization) je optimalizace webových stránek, aby se zobrazovaly na co nejpřednějších pozicích ve výsledcích internetových vyhledávačů.
Mezi internetové vyhledávače patří například Google, Yahoo či tuzemský Seznam. Na internetu vzniklo mnoho firem zabývajících se pouze touto optimalizací webových stránek pro vyhledávače. Z mého pohledu jsou téměř zbytečné. Zřejmě se ptáte proč. Odpověď je jednoduchá: „Tvorba SEO začíná již u tvorby šablony a psaní obsahu.“ Pokud je webová prezentace zpracována kvalitně, není důvod k dalším zásahům.
Proč je však důležité mít dobré SEO? Mnohé statistiky, například nejpoužívanějšího vyhledávače na světě Googlu, vypovídají o tom, že první místo ve vyhledávání zaručuje až 50% prokliků z vyhledávání. Jestliže budeme mít stránky optimalizované pro nějaký výraz a budeme na tento výraz první, tak to znamená, že 50% lidí, kteří budou tento výraz vyhledávat, navštíví naše stránky. Pokud je výraz vyhledávaný třeba 100krát denně (což je velmi malé číslo), tak máme až 50 návštěv denně zajištěných pouze z vyhledávače, a to pro malou až středně velkou firmu není vůbec špatné. Čím níže se vaše stránky ve vyhledávání zobrazují, tím se rapidně snižuje možnost návštěvy. Už u páté pozice je možnost prokliku pouze 4%. Optimalizace stránek pro vyhledávače je tedy z toho hlediska velmi důležitá a kvalitní firmy nabízející tvorbu webových stránek mají SEO již v ceně.
Je dobré míti kvalitní SEO?