Na začátek by bylo dobré ujasnit si, co to SEO znamená. SEO (Search Engine Optimization) je optimalizace webových stránek, aby se zobrazovaly na co nejpřednějších pozicích ve výsledcích internetových vyhledávačů. Google - největší internetový vyhledávač

Mezi internetové vyhledávače patří například Google, Yahoo či tuzemský Seznam. Na internetu vzniklo mnoho firem zabývajících se pouze touto optimalizací webových stránek pro vyhledávače. Z mého pohledu jsou téměř zbytečné. Zřejmě se ptáte proč. Odpověď je jednoduchá: „Tvorba SEO začíná již u tvorby šablony a psaní obsahu.“ Pokud je webová prezentace zpracována kvalitně, není důvod k dalším zásahům.

Proč je však důležité mít dobré SEO? Mnohé statistiky, například nejpoužívanějšího vyhledávače na světě Googlu, vypovídají o tom, že první místo ve vyhledávání zaručuje až 50% prokliků z vyhledávání. Jestliže budeme mít stránky optimalizované pro nějaký výraz a budeme na tento výraz první, tak to znamená, že 50% lidí, kteří budou tento výraz vyhledávat, navštíví naše stránky. Pokud je výraz vyhledávaný třeba 100krát denně (což je velmi malé číslo), tak máme až 50 návštěv denně zajištěných pouze z vyhledávače, a to pro malou až středně velkou firmu není vůbec špatné. Čím níže se vaše stránky ve vyhledávání zobrazují, tím se rapidně snižuje možnost návštěvy. Už u páté pozice je možnost prokliku pouze 4%. Optimalizace stránek pro vyhledávače je tedy z toho hlediska velmi důležitá a kvalitní firmy nabízející tvorbu webových stránek mají SEO již v ceně.